stopy
Flickr/ CC0 Domena publiczna
Jessika Piechocka - 29 Października 2020

Domowe sposoby na opuchnięte stopy podczas ciąży

Ciąża to czas wielu zmian zachodzących w ciele kobiety. Twoje ciało szybko się zmienia, co może być problematyczne. Jedynym z dyskomfortów, którego doświadcza wiele przyszłych mam, są opuchnięte stopy.

Spuchnięte stopy są stosunkowo częstym objawem u większości ciężarnych kobiet. Jest to objaw zatrzymywania się wody w organizmie. Zastanawiasz się, dlaczego twoje stopy puchą w czasie ciąży? Myślisz, jak temu zapobiec, a kiedy iść do lekarza? Oto najskuteczniejsze metody, aby stopy były w dobrej kondycji.

Obrzęk stóp w czasie ciąży

W pierwszym trymetrze ciąży w twoim ciele bardzo gwałtownie wzrasta poziom hormonu progesteronu, który spowalnia trawienie. Może to spowodować pojawienie się obrzęków dłoni, stóp lub twarzy.

W drugim trymestrze nie powinno dziwić, że twoje ciało jest opuchnięte. W szczególności obrzęki pojawiają się na stopach, zwłaszcza jeśli często jesteś na nogach lub jest gorąco. Jest on spowodowany zwiększającą się objętością krwi i płynów w organizmie.

Trzeci trymestr jest najczęstszym okresem, w którym występują obrzęki stóp. Ciało nadal buduje dopływ krwi i płynów, co może przyczyniać się do obrzęków. Wraz ze wzrostem dziecka, macica staje się znacznie cięższa, co może spowolnić przepływ krwi z nóg z powrotem do serca.

Czynnikami, które mogą przyczynić się do puchnięcia stóp, są:

  • spożycie kofeiny;
  • picie za małej ilości wody;
  • gorąca temperatura powietrza;
  • zaburzenia równowagi żywieniowej.

Sposoby na opuchnięte stopy w ciąży

Na szczęście istnieje wiele prostych sposobów na złagodzenie objawów podczas ciąży:

1. Zwiększ spożycie potasu - potas pomaga organizmowi zrównoważyć ilość zatrzymywanych płynów. Ważne jest, aby spożywać dobre źródła potasu w diecie:

  • banany;
  • szpinak;
  • bataty;
  • fasola;
  • łosoś;
  • buraki;
  • soczewica.

2. Pij dużo wody - picie odpowiedniej ilości wody to dobry sposób, aby uniknąć obrzęków. Staraj się dostarczyć organizmowi co najmniej 10 szklanek wody każdego dnia, aby nerki wypłukiwały szkodliwe substancje, a organizm był nawodniony.

3. Zmniejsz spożycie soli - jednym ze sposobów zmniejszenia obrzęku podczas ciąży jest ograniczenie spożycia soli. Sól sprawia, że ​​organizm zatrzymuje dodatkową ilość wody. Staraj się również unikać przetworzonej żywności.

4. Spożywaj mniej kofeiny - picie zbyt dużej ilości kofeiny nie jest uważane za dobre dla dziecka. Może również pogorszyć obrzęk. Pij kawę bezkofeinową lub herbaty ziołowe.

5. Noś luźną i wygodną odzież - noszenie ciasnych ubrań, w szczególności w okolicach kostek może pogorszyć obrzęk.

6. Idź na spacer - chodzenie nawet na krótkie spacery kilka razy dziennie, może pomóc ci w pozbyciu się napuchniętych stóp.

7. Noś wygodne obuwie - dobranie dobrze dopasowanych butów jest kluczem do zmniejszenia obrzęku stóp, a także do zapobiegania problemom z biodrami i plecami, które mogą się pojawić, gdy zwiększa się waga.

Źródło: medicalnewstoday.com

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj portalparentingowy.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News