Dziecko
Dailymail.co.uk
Jessika Piechocka - 3 Grudnia 2020

Tragiczne skutki po podaniu syropu. U dzieci pojawił się zespół wilkołaka

Podczas niecodziennego incydentu około 20 hiszpańskich dzieci przypadkowo dostało zły syrop. Na ich ciele pojawiły się włosy, jak u wilkołaka.

Do szokującego incydentu doszło w Hiszpanii. Dzieciom na całym ciele wyrosły włosy, po tym jak podano im środek do regeneracji włosów zamiast lek na rozstrój żołądka. Maluchy dostały źle oznakowany syrop, po tym jak trafił on do aptek w Granadzie i Walencji.

Dzieci dostały zły syrop

Jak podaje Dailymail dzieciom przez pomyłkę podano minoksydyl zamiast omeprazolu, który jest stosowany w leczeniu rozstroju żołądka i refluksu żołądkowego.

W mediach społecznościowych w ostatnich dniach pojawiło się wiele zdjęć przedstawiających pokrytą włosami skórę małych dzieci. Wszystkie maluchy są mieszkańcami Torrelavega w północno-hiszpańskim regionie Kantabrii.

Pomimo tego, iż niefortunne zdarzenie miało miejsce dwa lata temu, niektórym dzieciom nadal na całym ciele rosną włosy.

Rodzice postanowili ujawnić sprawę, która jest potwierdzeniem tego, że dzieci dostały ​​nieprawidłowo oznakowany syrop. Rodzice domagają się odszkodowania, ponieważ ich dzieci mają nadmiar włosów pomimo ciągłego leczenia.

Czym jest zespół wilkołaka?

W lipcu ubiegłego roku władze dostały informację o nieprawidłowościach w syropie. Jednak dopiero po dwóch miesiącach zdano sobie sprawę z błędu na etykiecie, zanim władze nakazały zamknięcie laboratorium i wycofały cały lek.

Ciężarna zaraziła się COVID-19. Gdy dziecko przyszło na świat, lekarze zaniemówiliCiężarna zaraziła się COVID-19. Gdy dziecko przyszło na świat, lekarze zaniemówiliCzytaj dalej

Poszkodowane rodziny złożyły skargi cywilne i karne przeciwko laboratorium i kilku firmom za dystrybucję i sprzedaż leku. Wnieśli również sprawy przeciwko dwóm zaangażowanym aptekom.

Dlaczego testowanie leków trwa dłużej niż dwa miesiące? Nic nam nie powiedziano. Jestem wściekła, przestraszona, czuję się niezrozumiana - powiedziała w zeszłym roku stacja telewizyjna Antena 3 matka, której dziecko zostało dotknięte chorobą.

Raporty mówią, że po zażyciu minoksydylu u dotkniętych chorobą dzieci rozwinęła się hipertrichoza. Stan ten jest również określany jako zespół wilkołaka.

Hipertrychoza jest chorobą, której nie można wyleczyć. Pacjenci rodzą się z nią lub rozwijaja się w późniejszym czasie. Powoduje nadmierne owłosienie spowodowane nieprawidłowo wysokim poziomem męskich hormonów.

Osoby dotknięte chorobą od wieków wzbudzały ogromne zainteresowanie i występowały w wędrownych cyrkach i freak show.

Źródło: Dailymail.co.uk; Indiansingulf.in

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj portalparentingowy.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News