Kiedy znika brzuch po porodzie?
pixabay.com
Grzegorz Piórkowski - 30 Listopada 2020

Kiedy znika brzuch po porodzie?

Duży brzuch po porodzie często jest przyczyną kompleksów – rozstępy, rozciągnięta skóra, brak elastyczności. Aby wrócił do wyglądu sprzed ciąży potrzeba dużo czasu i wiele wysiłku. Kiedy znika brzuch po porodzie i co zrobić, by przyśpieszyć ten proces?

Jak zgubić brzuch po porodzie?

Brzuch po porodzie jest lekko obwisły, pokryty rozstępami, przypomina o tym, co działo się z ciałem kobiety podczas ciąży. Bardzo często taki stan utrzymuje się po porodzie przez długi czas, ale można to zmienić. O swoją formę i pozbycie się go można zadbać jeszcze przed porodem! Ważna jest tu waga sprzed ciąży, oraz aktywność fizyczna, do której przyzwyczajone jest ciało. Jeśli przed ciążą kobieta utrzymywała formę, to dzięki wyćwiczonym mięśniom powrót do pierwotnego stanu będzie o wiele szybszy.

Przed porodem warto zadbać o skórę na brzuchu. Kremy i oliwki niwelujące rozstępy, a także zapewniające odpowiednie nawilżenie, będą miały świetny wpływ na stan po porodzie. Na niektóre kwestie jednak nie mamy wpływu, są to na przykład uwarunkowania genetyczne i równowaga hormonalna organizmu.

To kiedy znika brzuch po porodzie zależy w dużej mierze od kobiety. Wymaga jednak kilku poświęceń, jak wprowadzenie odpowiedniej diety i codziennej aktywności fizycznej. Nie przychodzi to łatwo, ale kiedy już uda się doprowadzić go do stanu sprzed ciąży, na pewno korzystnie wpłynie to na samopoczucie mamy!

Ćwiczenia na brzuch po porodzie

Przede wszystkim trzeba pamiętać, żeby nie śpieszyć się z ćwiczeniami. Przedwczesne rozpoczęcie regularnej aktywności fizycznej może okazać się groźne dla zdrowia. Po zakończeniu połogu, czyli okresu rekonwalescencji po ciąży, trwającego około sześciu tygodni po porodzie tradycyjnym, powinno się unikać niektórych form aktywności. Ciało potrzebuje czasu aby wyzdrowieć i wzmocnić osłabione porodem i ciążą mięśnie.

Podobnym błędem jest zbyt wczesne robienie wymagających ćwiczeń. Nie należy obciążać brzucha i okolic miednicy, ponieważ po porodzie te okolice ciała kobiety potrzebują więcej czasu, aby się zregenerować.

Jeśli minęły przynajmniej trzy miesiące od porodu i mama nie karmi już piersią, to można pomyśleć o rozpoczęciu treningów. W przeciwnym wypadku należy jeszcze odpoczywać i unikać wzmożonego wysiłku, przede wszystkim podnoszenia ciężkich przedmiotów, a także ćwiczeń rozwijających mięśnie brzucha. W razie wątpliwości najlepiej skonsultować się z fizjoterapeutą. Pomoże on wybrać program treningowy, który nie uszkodzi mięśni brzucha, a jednocześnie zapewni dobre efekty.

Brzuch po porodzie po cesarce

W przypadku naturalnego porodu niektóre kobiety mogą rozpocząć aktywność fizyczną nawet po sześciu tygodniach. Po cesarskim cięciu nie jest to możliwe tak szybko. Czas połogu jest wtedy o wiele dłuższy, dochodzący nawet do ośmiu tygodni, a i po tym okresie nie powinno się od razu wracać do rygorystycznego treningu. Grozi to rozejściem się rany, powstaniem przepukliny albo rozerwaniem się mięśni. Ćwiczenia powinny być dobierane powoli i ostrożnie, a podczas nich warto przyjrzeć się, jak reaguje na nie nasz organizm.

Dieta na brzuch po porodzie

W tym przypadku obowiązuje wiele zasad dotyczących zrzucenia nadprogramowych kilogramów, które pojawiają się bez udziału ciąży. Nie należy jednak wprowadzać bardzo restrykcyjnej diety, zwłaszcza jeśli dziecko karmione jest jeszcze piersią. Dobrym wyborem są warzywa, produkty bogate w białko oraz węglowodany, ale też dbanie o nawodnienie organizmu.

Dieta powinna iść w parze z ćwiczeniami. Jeśli zastosujemy taką kombinację, możemy mieć pewność, że brzuch szybko wróci do wyglądu sprzed ciąży, choć może to wymagać dyscypliny i dużych pokładów cierpliwości. Nie należy się nastawiać na łatwe rezultaty, czy też mity, że płaski brzuch wróci po tygodniu lub dwóch.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj portalparentingowy.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News