"Wyprawa do dżungli"
Nowa produkcja Disney „Wyprawa do dżungli” to inspirowana słynną atrakcją parku rozrywki Disneyland opowieść o pełnej przygód wyprawie do amazońskiej dżungli charyzmatycznego kapitana Franka Wolffa (Dwayne Johnson) i nieustraszonej podróżniczki dr Lily Houghton (Emily Blunt). Film dostępny jest na Blu-ray™ i DVD. Akcja filmu toczy się na początku XX wieku. Miłośniczka nauki Lily pragnie odnaleźć legendarne drzewo o niezwykłych właściwościach leczniczych, które mogłoby zmienić świat medycyny. W tym celu udaje się w podróż z Londynu do Amazonii, gdzie zatrudnia tajemniczego skipera Franka. Tylko na jego zrujnowanej, choć uroczej, łodzi La Quila mają szansę dotrzeć do celu w sercu amazońskiej dżungli.
Pozornie całkowicie niedobrana para bohaterów w czasie wspólnej wyprawy będzie musiała zmierzyć się z nadprzyrodzonymi siłami kryjącymi się w zwodniczym pięknie bujnego lasu deszczowego. Im bliżej będą odkrycia tajemnicy zaginionego drzewa, tym usilniej los będzie ich wystawiał na coraz cięższe próby, kładąc na szali nie tylko ich życie, ale i los całej ludzkości. W tej niezwykłej przygodzie towarzyszy im brat Lily, MacGregor (Jack Whitehall) – prawdziwy angielski dżentelmen. A na trasie przez Amazonię czekają ich niezliczone niebezpieczeństwa – od dzikich zwierząt, do potężnych wrogów. Po piętach depcze im bowiem pewien bezwzględny i nieustępliwy europejski książę Joachim (Jesse Plemons). O jak wysoką stawkę walczą Lily i Frank okazuje się z czasem, gdy zaczynają odkrywać tajemnice artefaktu, którego szukają. – „Wyprawa do dżungli” to opowieść o przygodzie i o tym, że warto żyć pełnią życia – mówi Dwayne Johnson, który jest również producentem filmu. – Opowiada o byciu świadomym w przełamywaniu barier i robieniu takich rzeczy, o które nikt cię nawet nie podejrzewał. To przygoda: jest zabawna, magiczna, mistyczna, niebezpieczna i ekscytująca – twierdzi aktor. Inspiracją do nakręcenia „Wyprawy do dżungli” była przygodowa przejażdżka łodzią po rzece, która od prawie 65 lat cieszy się popularnością wśród dzieci w każdym wieku w parku rozrywki Disneyland. – Ludzie uwielbiają Jungle Cruise ze względu na jej bogatą historię i tradycję – mówi Dwayne Johnson. – Atrakcja ma wyjątkową atmosferę, którą wciąż doskonale czuć mimo upływu kilkudziesięciu lat. Podczas przejażdżki ludzie czują, jakby spełniały się ich życzenia. Wierzę, że czują atmosferę prawdziwej przygody, wyprawy życia – opowiada aktor i producent filmu. Producenci - John Davis i John Fox odegrali kluczową rolę, określając, jak można dostosować atrakcję znaną z Disneylandu do potencjalnego projektu filmowego. Do stworzenia tej popularnej przejażdżki inspirację stanowił filmowy klasyk – „Afrykańska królowa” z 1951 roku z Humphreyem Bogartem i Katharine Hepburn w rolach głównych. Ponieważ popularna atrakcja miała filmowe korzenie, łatwiej było ją zaadaptować na potrzeby wielkiego ekranu i stworzyć współczesną opowieść z charakterystycznym dla tradycyjnej wersji poczuciem humoru. – Od początku zależało nam na tym, aby każdy element atrakcji, jaką jest rejs po dżungli – jego atmosfera, duch i szacunek, jakim go darzymy oraz samego Walta Disneya – znalazły się w filmie – mówi Johnson. – Ściśle współpracowaliśmy z niezwykle utalentowanym zespołem Disney Imagineers, aby się upewnić, że dobrze oddajemy te wszystkie niezapomniane chwile i że znajdą one swoje miejsce w tej epickiej przygodzie. To właśnie czyni ten projekt tak wyjątkowym. Poświęciliśmy lata, aby oddać hołd temu wspaniałemu kawałkowi historii Disneylandu i jesteśmy bardzo, bardzo podekscytowani, że udało nam się stworzyć wspaniały film, który uhonoruje Jungle Cruise. Scenariusz filmu stanowi gatunkową mieszankę klasycznego kina przygodowego, sensacyjnego, akcji i komedii. Rzecz dzieje się w Europie i Brazylii na początku XX wieku z mitycznymi podtekstami nawiązującymi do takich klasycznych produkcji, jak: „Afrykańska królowa”, „Miłość, szmaragd i krokodyl” czy saga „Indiana Jones”. To właśnie pomysł na powrót do przygodowego filmu akcji w połączeniu ze skomplikowaną międzyludzką relacją pomogły przyciągnąć do projektu Emily Blunt.
– Byłam zafascynowana scenariuszem, ponieważ dorastałam, oglądając „Miłość, szmaragd i krokodyl” oraz „Indianę Jonesa” – mówi. – Widziałam te filmy wiele razy, kiedy byłam dzieckiem. Kochałam je i chciałam żyć tą rzeczywistością. One we mnie zostały. Kiedy przeczytałam ten scenariusz, po prostu przeszył moje serce. Był tak nostalgiczny. A ja byłam zafascynowana atmosferą tej opowieści – opowiada aktorka. Zdaniem producentki Dany Garcii postacie rozwijane przez scenarzystów wyniosły ten projekt na wyższy poziom. – „Wyprawa do dżungli”, jak każda mocna historia, jest pięknie i jednoznacznie zakorzeniona w postaciach – ukazuje ich motywacje, nadzieje, lęki i najgłębsze pragnienia – twierdzi producentka. – Autentyczne postaci przyciągają publiczność i zachęcają do pozostania w historii, do kibicowania ich sukcesom i przeżywania ich porażek. Głębia bohaterów bezpośrednio przekłada się na głębię emocji, jakie może wywołać dobra historia. Przez lata nauczyliśmy się, że to właśnie do postaci wraca nasza publiczność. To one zostają z widzem jeszcze długo po tym, jak szczegóły fabuły zanikają w pamięci – tłumaczy. Pośród całej masy akcji, humoru i przykuwających wzrok efektów wizualnych kryje się dźwięczny, odwieczny motyw miłości, o którym filmowcy wiedzieli, że jest podstawą historii „Wyprawy do dżungli”. – Zawsze wyobrażaliśmy sobie „Wyprawę do dżungli” jako przygodowy film akcji ze znakomitym poczuciem humoru. Ale w tym wszystkim nie mogło zabraknąć historii miłosnej, która spina całą fabułę. Przekształcenie klasycznej przejażdżki Disneya z parku rozrywki w film fabularny na rynki globalne dało nam świetną okazję do stworzenia spektaktularnych scenografii, klasycznej zawadiackiej przygody i przeniesienia widzów do magicznego świata, który tak naprawdę już nie istnieje – mówi Beau Flynn, producent. – „Wyprawa do dżungli” jest spektakularna, zabawna, pełna napięcia. To prawdziwa przygoda, obfitująca w nieoczekiwane zwroty akcji. Ale przede wszystkim jest po prostu fajna. Chcemy mieć pewność, że zabieramy widzów na przygodę życia. I myślę, że właśnie to jesteśmy w stanie zrobić za pomocą tego filmu – podsumowuje producent Hiram Garcia. Film „Wyprawa do dżungli” zadebiutował w polskich kinach 30 lipca 2021 roku. Obejrzało go ponad 300 000 tysięcy widzów. 8 grudnia ukazał się na Blu-ray™ i DVD.
DODATKI SPECJALNE W WYDANIU BLU-RAY™: ⦁ To dżungla: tworząc Wyprawę do dżungli ⦁ Dwayne i Emily: bez wątpienia zabawni ⦁ Kreowanie Amazonii ⦁ Skiperem jest się na zawsze ⦁ Sceny usunięte ⦁ Wpadki z planu