Wyszukaj w serwisie
Przed ciążą Ciąża i Poród dziecko 0-2 przedszkolak szkoła Życie rodzinne zdrowie i pielęgnacja dziecka quizy
portalparentingowy.pl > Szkoła > Ograniczenia w szkołach? Minister Niedzielski zdradza plany rządu
Martyna Kucharczyk
Martyna Kucharczyk 11.01.2022 01:00

Ograniczenia w szkołach? Minister Niedzielski zdradza plany rządu

Adam Niedzielski
fot. Pawel Wodzynski/East News

Minister Zdrowia Adam Niedzielski we wtorek wypowiedział się na temat ewentualnego lockdownu. Odniósł się również do sytuacji w polskich szkołach. Zapewnił, że rząd nie planuje wprowadzać do placówek oświatowych specjalnych ograniczeń.

"Szkoły są ostatnim miejscem, w którym chcielibyśmy wprowadzać jakiekolwiek ograniczenia" - zapewniał Minister Zdrowia Adam Niedzielski. Według szefa resortu zdrowia, koszty idące w parze z restrykcjami są dla młodych zbyt wysokie.

Czy do szkół wejdą ograniczenia?

Adam Niedzielski we wtorek gościł na antenie TVN 24. Podczas rozmowy został zapytany o prawdopodobieństwo kolejnego lockdownu. Minister Zdrowia stwierdził, że decydującym czynnikiem będzie liczba ciężko chorych pacjentów w szpitalach, a nie liczba zakażeń.

- Mamy sytuację najtrudniejszą w porównaniu z innymi falami [...]. Nigdy nie było takiej sytuacji, że z jednej strony mamy tak wysoki poziom hospitalizacji i żeby ta fala kolejna, która nadchodzi, startowała właśnie z tych poziomów — mówił. Szef MZ wypowiedział się także na temat ewentualnych ograniczeń w szkołach. Przyznał, że jest to ostatnia rzecz, jaką rząd chciałby wprowadzić.

- Szkoły są ostatnim miejscem, w którym chcielibyśmy wprowadzać jakiekolwiek ograniczenia, bo poprzedni rok już nas bardzo dobrze nauczył i udowodnił, że ograniczenie (pracy) szkoły ma ogromne koszty, które ponoszą dzieci i nie mówię tutaj tylko o koszcie braku edukacji, ale też o różnych problemach psychicznych i psychiatrycznych z tym związanych.

Nauka stacjonarna w szkołach

Podobne zdanie ma Dariusz Piontkowski, wiceszef resortu edukacji i nauki. W trakcie rozmowy dla Polskiego Radia 24 mówił o problemach idących w parze z nauką zdalną.

- Chcemy to (naukę stacjonarną — przy. red.) utrzymać, zdajemy sobie po prostu sprawę, że nauka na odległość ma jednak dużo mankamentów dotyczących nie tylko samej wiedzy, ale także dotyczących sfery psychicznej, społecznej i dlatego staramy się unikać nauki zdalnej. Podobnie zresztą postępują państwa w innych krajach Unii Europejskiej.

Artykuły polecane przez redakcję Portal parentingowy:

Źródło: money.pl, wiadomosci.radiozet.pl