Mdłości: naturalne sposoby
unsplash
Damian Witoń - 17 Lutego 2021

Jesteś w ciąży i masz mdłości? Pomocne mogą okazać się naturalne sposoby

Mdłości potrafią być prawdziwym utrapieniem dla kobiet w ciąży. Przyszłe mamy często sięgają po różnego rodzaju środki, które nie zawsze są bezpieczne. Tymczasem na problem pomóc mogą naturalne i sprawdzone sposoby

Mdłości są powszechnym problemem podczas ciąży. Każda kobieta, która je miała, wie, jak bardzo mogą uprzykrzyć życie. Na szczęście dolegliwości można złagodzić przy pomocy naturalnych i sprawdzonych sposobów. Zdecydowanie warto je poznać.

Naturalne sposoby na mdłości w ciąży

Krążą opinia, że mdłości w czasie ciąży są problemem, który występuje z samego rana. I chociaż w rzeczywistości mogą one występować w trakcie całego dnia, to jednak właśnie na jego początku dnia zdarzają się najczęściej. Bardzo ważne jest zatem, aby kobiety w ciąży unikały porannego pośpiechu i szybkiego wstawania z łóżka. Spokój i brak stresu powinny stać się ich sojusznikami.

Niektórzy eksperci zalecają kobietom w ciąży trzymanie przekąsek przy łóżku, po które można sięgnąć przed wstaniem. Mogą być to banany, migdały lub herbatniki. Dużo dobrego może też uczynić szklanka ciepłej wody z odrobiną miodu i kilkoma kroplami soku z cytryny.

Wczesne symptomy ciąży. Pierwszy może się pojawić niedługo po zapłodnieniuWczesne symptomy ciąży. Pierwszy może się pojawić niedługo po zapłodnieniuCzytaj dalej

Nie bez znaczenia jest również ogólne dbanie o dietę. Specjaliści radzą, aby kobiety w ciąży spożywały regularne i lekkostrawne posiłki. Mowa tu nawet o 5 lub 6 posiłkach w trakcie dnia. Zdecydowanie należy unikać ciężkostrawnych dań oraz produktów, które mogą podrażniać żołądek.

Bardzo ważne jest też to, aby przyszłe mamy odpowiednio nawadniały swoje organizmy. Zaleca się, aby piły od 2 do 3 litrów wody dziennie. Najlepiej sięgać po produkty niegazowane. Jeżeli mamy ochotę na coś innego, dobrym wyborem okażą się owocowe herbatki lub napar ze świeżego korzenia imbiru, który łagodzi mdłości.

Nie można zapominać również o ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu. Oczywiście nie chodzi tutaj o forsujące organizm ćwiczenia. Zdecydowanie lepszy będzie spacer po parku czy lesie. Pozytywnie wpłynie na trawienie, a także sprawi, że kobieta w ciąży zrelaksuje się, wyciszy i odwróci uwagę od stresujących bodźców.

Ostatnią radą jest regularne wietrzenie mieszkania, aby pozbyć się z niego zapachów, które mogą wywoływać mdłości. Lepiej usunąć z niego również sztuczne i intensywne pachnidła.

Artykuły polecane przez redakcję Portal parentingowy:

Źródło: dziecisawaze.pl

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj portalparentingowy.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News