Ministerstwo Edukacji i Nauki wydało komunikat dla uczniów
Ministerstwo Edukacji i Nauki wydało na Twitterze specjalne oświadczenie skierowane do młodzieży borykającej się z problemami psychicznymi lub napięciami emocjonalnymi. Resort zaoferował pomoc w ramach Telefonu Zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Linia jest czynna całą dobę.
Sytuacja epidemiologiczna przyczyniła się do ograniczenie kontaktów z rówieśnikami i zwiększenia napięcia emocjonalnego wśród najmłodszych. Ministerstwo Edukacji postanowiło przypomnieć o możliwości skorzystania z pomocy.
Ministerstwo Edukacji i Nauki zachęca do skorzystania z pomocy
- Zachęcamy uczniów przeżywających napięcia emocjonalne i trudności wpływające na zdrowie psychiczne do skorzystania z infolinii @RPDPawlak 800 12 12 12. Pod tym numerem młodzi ludzie i ich opiekunowie otrzymają bezpłatne, profesjonalnie wsparcie psychologiczne — taki wpis pojawił się na Twitterze Ministerstwa Edukacji i Nauki.
W Ramach Telefonu Zaufania Rzecznika Praw Dziecka nieletni oraz ich rodzice mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy specjalistów. Po drugiej stronie czekają doświadczeni profesjonaliści, którzy wesprą ich w trudnych chwilach i udzielą ewentualnej pomocy. Telefon działa całą dobę. Istnieje również możliwość zasięgnięcia konsultacji poprzez czat internetowy.
Ministerstwo Edukacji promuje Dziecięcy Telefon Zaufania
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dzieci jest całkowicie bezpłatny i czynny całą dobę. Linia została aktywowana w 2008 roku. Od tamtej pory nieprzerwanie wspiera najmłodszych. Na kontakt czekają pedagodzy, psychologowie i prawnicy, którzy są w każdej chwili gotowi udzielić profesjonalnej i natychmiastowej pomocy. Z telefonu mogą skorzystać również dorośli w razie zaobserwowania rażących zaniedbań w stronę dzieci. Obecnie z Dziecięcym Telefonem Zaufania najczęściej kontaktują się ofiary przemocy domowej lub osoby spotykające się z problemami szkolnymi oraz rówieśniczymi.
Dyżurujący specjaliści czekają również na czacie na stronie www.brpd.gov.pl. Osoby konsultujące się z linią Rzecznika nie muszą zdradzać swoich danych osobowych, ani mówić skąd dzwonią. Informacja o przeprowadzonej rozmowie nie zostanie również nikomu przekazana. Eksperci spróbują udzielić profesjonalnej pomocy i wskazać możliwe rozwiązania problemu.
- Telefon i czat internetowy są czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu — głosi informacja na stronie brpd.gov.pl
Zobacz post:
Źródło: twitter.com/MEIN_GOV_PL, .brpd.gov.pl
Artykuły polecane przez redakcję Portal parentingowy:
-
Uczniowie boją się włączać kamerki podczas lekcji. Czy są obowiązkowe podczas zajęć?
-
Zaczęła karmić dziecko w czasie zakupów. Reakcja klientów zaskoczyła kobietę
-
Kiedy starsi uczniowie wrócą do szkół? Ministerstwo Edukacji musiało zmienić swój plan