Rady: fizjoterapeutki dla kobiet po porodzie
pixabay
Damian Witoń - 14 Lutego 2021

Nie zapominaj o nich po porodzie. Ważne rady od fizjoterapeutki

Fizjoterapeutka podzieliła się kilkoma bardzo ważnymi radami dla kobiet, które są lub niedługo będą po porodzie. Dotyczą dbania o kręgosłup w okresie po ciąży. Dzięki nim możemy uniknąć nieprzyjemnych dolegliwości

Ciąża jest wyjątkowym okresem w życiu kobiety. W jej trakcie przyszłe mamy dbają o siebie w sposób szczególny. Okazuje się jednak, że bardzo istotne rzeczy wymagają specjalnej uwagi również zaraz po przyjściu dziecka na świat. Fizjoterapeutka przedstawiła rady, które warto poznać.


Ważne rady od fizjoterapeutki

Pierwsze rady fizjoterapeutki dla młodych mam dotyczą okresu już od 4 do 6 godzin po porodzie. Dotyczą dbania o kręgosłup, który w ciąży jest bardzo obciążony i wymaga specjalnego traktowania.


Ewelina Miszczak, która pracuje w klinice rehabilitacyjnej Columna Medica podczas wywiadu udzielonego portalowi Mamadu, opowiedziała o tym, jak młode mamy powinny zadbać o swój kręgosłup. Okazuje się, że pierwsze czynności, które będą dla niego zbawienne, powinno wykonać się już podczas pierwszej doby od przyjścia dziecka na świat.

Objawy cukrzycy u dzieci. Nigdy ich nie lekceważcieObjawy cukrzycy u dzieci. Nigdy ich nie lekceważcieCzytaj dalej


Im szybciej mama wstanie z łóżka po porodzie, tym jej proces regeneracji po porodzie będzie krótszy. Przyjmuje się, że wstanie z łóżka powinno odbyć się między 4 a 6 godziną po porodzie oczywiście, jeśli poród przeszedł bez powikłań - radzi Ewelina Miszczak


Wstawanie powinno być jednak bardzo ostrożne. Najlepiej przeprowadzić je metodycznie. Zaczynamy od lekkiego podniesienia zagłówka. Następnie ostrożnie przewracamy się na bok i przesuwamy nogi na podłogę. Dopiero po tym etapie, możemy próbować bardzo spokojnie obrócić się na brzuch, zsuwając nogi na podłogę i przejść do pozycji stojącej.


Kolejną ważną radą od specjalistki jest unikanie przebywania w pozycji siedzącej w okresie 2 pierwszych tygodni od porodu. Powodem jest rozciąganie się i rozluźnianie mięśni dna miednicy, co może w konsekwencji prowadzić do problemów z trzymaniem moczu.


Ekspertka porusza również istotną kwestię noszenia dziecka przez młodą mamę i wyjaśnia, jak robić to w sposób, który pozwoli uniknąć uszkodzenia kręgosłupa. Podstawowe zasady, jakie przedstawia to częste zmienianie rąk, które pozwala odpocząć ramionom, utrzymywanie łopatek w taki sposób, aby zawsze pozostawały ściągnięte lekko do tyłu, rozluźnianie się w przypadku spięcia barków, utrzymywanie prostej sylwetki i lekko wciągniętego brzucha oraz unikanie przemęczania się i noszenia niemowlęcia przez długi czas.

Artykuły polecane przez redakcję Portal parentingowy:

Źródło: mamadu.pl

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj portalparentingowy.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News