Raport MEiN ws. funkcjonowania szkół. Dane są niepokojące
Ministerstwo Edukacji i Nauki przekazało kolejny raport w sprawie funkcjonowania szkół w całym kraju. Dane nie nastawiają pozytywnie. Sytuacja jest coraz gorsza. Ledwo ponad 70 proc. podstawówek i szkół ponadpodstawowych działa stacjonarnie.
W ostatnią sobotę Ministerstwo Zdrowia zanotowało rekordowy wynik zakażeń koronawirusem od początku pandemii. Nie ma co się więc dziwić, że z dnia na dzień rośnie liczba placówek, które decydują się na nauczania zdalne lub hybrydowy.
Raport MEiN ws. funkcjonowania szkół
24 stycznia Ministerstwo Edukacji i Nauki udostępniło najświeższy raport dotyczący funkcjonowania szkół w całej Polsce. Rodzice mogą być zaniepokojeni. Lista placówek, które przeszły na pełne lub częściowe nauczanie zdalne rośnie z dnia na dzień. W dniu dzisiejszym tylko 70 proc. podstawówek działało stacjonarnie. W praktyce jest to 6237 szkół. 110 uczyło w trybie zdalnym, a 2562 w hybrydowym.
Trochę lepiej prezentuje się sytuacja szkół ponadpodstawowych. Stacjonarnie działało 79, 5 proc. z nich, czyli 3925 placówek. Z pełnej formy online skorzystało 78 szkół, a częściowej - 935.
Tradycyjnie w najlepszej sytuacji są przedszkola. 93,1 proc. (14374) prowadzi tradycyjne zajęcia z dziećmi. Na nauce hybrydowej jest 980 placówek, a na zdalnej 81.
Co dalej z nauką zdalną?
Podczas rozmowy dla stacji Polsat News Przemysław Czarnek wypowiedział się na temat dalszych planów Ministerstwa Edukacji w związku z nauką w szkołach. Zapewnił, że pomimo rosnącej liczby zakażeń, placówki nie zostaną zamknięte.
- Jeśli jest możliwość nauki stacjonarnej w szkołach, to polecam takie rozwiązanie — powiedział Czarnek w programie "Gość Wydarzeń".
Z drugiej strony podkreślił, że decyzja rządu może ulec zmianie w każdej. Jeśli sytuacja będzie dramatyczna, szkoły mogą zostać objęte lockdownem.
- Jeżeli sytuacja związana z pandemią będzie się pogarszać, będziemy podejmować decyzję ws. nauki zdalnej w szkołach z dnia na dzień.
Artykuły polecane przez redakcję Portal parentingowy:
Źródło: Twitter