portalparentingowy.pl
tłusty czwartek: zdrowsze wersje przekąsek

pixabay

Zdrowsze i pyszne przekąski na tłusty czwartek. Przygotowanie jest banalnie proste, dzieci będą zachwycone

11 Lutego 2021

Autor tekstu:

Damian Witoń

Udostępnij:

Tłusty czwartek to dzień, w którym razem z dziećmi zajadamy się pączkami oraz innymi przekąskami. Niestety często sięgamy po niezdrowe produkty. Przedstawiamy ich alternatywne wersje, które są lepsze dla naszego organizmu, a do tego łatwo je

Tłusty czwartek jest dla wielu z nas wyjątkowym dniem w roku. To właśnie dziś zapominamy o diecie i sięgamy po produkty, które niekoniecznie są zdrowe dla nas oraz naszych dzieci. Na szczęście istnieje sposób na to, aby celebrować tłusty czwartek w sposób bardziej korzystny dla organizmu, bez konieczności rezygnacji z przyjemności. 

Jak sprawić, aby tłusty czwartek był zdrowy? Z pomocą przychodzą przepisy na fit przekąski

Najpopularniejszą przekąską w tłusty czwartek z całą pewnością są pączki. Niestety nie należą one do najzdrowszych produktów. Nie musimy jednak całkowicie z nich zrezygnować. Lepszą alternatywą będą pieczone pączki. Aby je zrobić, musimy zaopatrzyć się w 5 dag drożdży, 2 łyżki wody, 2 łyżki mąki, 2 łyżki cukru, 2 jaja, pół kostki margaryny, szczyptę cynamonu w proszku, skórkę cytryny, 1 opakowanie cukru waniliowego oraz dżem niskosłodzony.

Rozcieramy drożdże dwoma łyżkami wody oraz jedną łyżką cukru. Następnie wysypujemy na stolnicę mąkę, dodajemy do niej resztę składników i zagniatamy ciasto. Po chwili dodajemy do niego drożdże i ponownie zagniatamy. Uzyskaną masę dzielimy na porcje, które formujemy w kulki, do których dodajemy nadzienie. Pączki pieczemy na blaszce wysmarowanej tłuszczem w temperaturze 180 stopni.

Drugą pozycją, która zdecydowanie jest godna polecenia, są faworki w wersji fit. Do ich przygotowania potrzebować będziemy 200 g mąki owsianej, 2 żółtka, 100g jogurtu naturalnego, aromat waniliowy, szczypta soli, cukier puder oraz ksylitol w postaci pudru. 

Zrobienie fit faworków jest niezwykle proste. Pierwszym krokiem jest zmiksowanie żółtek, jogurtu naturalnego, aromatu waniliowego, soli i pudru tak, aby utworzyły puszystą masę. Następnie dodajemy do niej mąkę i wyrabiamy ciasto, które odstawiamy na 15 minut pod przykryciem. Po upływie tego czasu wałkujemy je na cienko i kroimy na paseczki o długości około 10 centymetrów. Faworki wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 180 stopni i trzymamy je tam przez 10 minut.

Artykuły polecane przez redakcję Portal parentingowy:

  • Zalety drewnianych zabawek. Jest ich więcej niż można się spodziewać

  • Zabiegi kosmetyczne w trakcie ciąży. Nie ze wszystkich można skorzystać

  • Objawy niedoboru magnezu u dziecka. Jak je rozpoznać i uzupełnić braki?

Źródło: dziecisawazne.pl

Damian WitońAutor

Wydawca portalu portalparentingowy.pl, z wykształcenia psycholog, absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Myślę, że zdrowie jest często kwestią wyboru. Aby się nim cieszyć, trzeba jednak wiedzieć, jak

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@portalparentingowy.pl

Podobne artykuły

Życie rodzinne

Rodzice zauważyli, że ich córka jest podobna do ginekologa. W końcu poznali prawdę

Czytaj więcej >
materiały prasowe

Życie rodzinne

Tom & Jerry - uwielbiani bohaterowie powracają w pełnometrażowym filmie na DVD I BLU-RAY™!

Czytaj więcej >

Życie rodzinne

Kobiety o tym imieniu są najlepszymi matkami. Mają intuicję nie z tej ziemi, są niezastąpione

Czytaj więcej >
dziewczyna

Życie rodzinne

12-latka popełniła samobójstwo. Swoją śmierć transmitowała w internecie

Czytaj więcej >

Życie rodzinne

Dla kogo 1000 plus i na co można przeznaczyć pieniądze?

Czytaj więcej >

Życie rodzinne

Zamontowali kamerę w pokoju córki. Przeżyli wstrząs po tym co odkryli

Czytaj więcej >