Dieta: kobiety karmiącej piersią
pixabay_blende12
Damian Witoń - 27 Lutego 2021

Dieta mamy karmiącej piersią - co jeść, a czego absolutnie unikać?

Mama karmiąca piersią swoje dziecko powinna dbać o siebie w wyjątkowy sposób. Jedną z najważniejszych rzeczy jest w tym przypadku dieta. Radzimy, jak skomponować ją prawidłowo

Kobieta karmiąca swoje dziecko piersią powinna zadbać, aby jej dieta była odpowiednio skomponowana. Niektóre produkty mogą bowiem zaszkodzić maluszkowi. Inne z kolei będą dla niego wspaniałym wsparciem.

Dieta w życiu mamy karmiącej piersią odgrywa kluczową rolę

Istnieje wiele poglądów na temat tego, jak powinien wyglądać jadłospis mamy karmiącej piersią. Niektórzy dają im bardzo kontrowersyjne rady. W rzeczywistości nie powinno się jednak popadać w skrajności. Dieta musi być zdrowa, zbilansowana i różnorodna. Ograniczanie się do kilku produktów może nie być dobrym pomysłem.

Młode mamy powinny znać natomiast listę produktów, których lepiej unikać w czasie karmienia piersią. Chodzi tutaj przede wszystkim o artykuły, które mogą wywołać uczulenie u maluszka. Niestety eksperci odradzają spożywanie uwielbianej przez wielu czekolady. Lepiej zrezygnować też z kakao, orzechów, jaj, mleka, ryb i soi, jeśli u dziecka pojawi się wysypka lub wzdęcia czy bóle brzucha.

Podczas karmienia piersią warto ograniczyć spożywanie ciężkostrawnych dań. Dietetycy nie polecają także produktów wzdymających, czyli między innymi kapusty, grochu, grzybów, miodu i suszonych śliwek. Eksperci odradzają też wybór napojów gazowanych, mocnej herbaty, dużej ilości słodyczy, konserw oraz serów pleśniowych.

Widząc tak długą listę produktów, których nie powinno się spożywać podczas karmienia piersią, młode mamy mogą załamać ręce i zapytać, co o ogóle mogą jeść i pić. Na szczęście można wymienić również sporo produktów, które będą dobre dla nich oraz dzieci.

Przede wszystkim warto postawić na produkty gotowane i pieczone. Doskonałym wyborem będzie tutaj mięso z kurczaka, indyka i gęsi. Świetnie sprawdzić mogą się również ryby, pod warunkiem, że pochodzą ze sprawdzonego źródła. Nie mogą być jednak wędzone.

Wymienione powyżej mięsa warto spożywać z ryżem, ziemniakami lub makaronem. Nie wolno zapominać również o warzywach. Eksperci zalecają, aby w pierwszych dwóch miesiącach postawić na marchewkę, buraki, selera i dynię. Po upływie tego czasu można dodać sałatę, szczypior, cebulę, pomidory i ogórki.

Jeżeli nie widzimy u dziecka żadnych objawów, które mogą wskazywać na alergię, możemy spożywać również owoce, chociaż należy z nimi uważać. Najlepiej zacząć od bananów i jabłek.

Mamy, które lubią herbatę, powinny w okresie karmienia piersią zamienić czarną na owocową, zieloną lub czerwoną.

źródło: Parenting.pl

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj portalparentingowy.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News